Projektovanje / Bezbedni putevi ka školama

CILJ STUDIJE

Uvođenje bezbednih puteva do škole je nastalo u EU, primenjuje se u SAD, Australiji i zemljama Evrope, tako da je postalo internacionalni pokret koji teži kreiranju bezbednih i održivih vidova kretanja za decu.

Predpostavlja se da 20% jutarnjeg saobraćaja nastaje jer roditelji voze svoju decu u školu. Sve manje školske dece pešači ili vozi bicikl do škole. Usled toga deca su manje aktivna, nezavisna i zdrava.

Poboljšanje uslova za kretanje dece od kuće do škole i obratno, postići će se analizom i utvrđivanjem optimalnih trasa, što će uz opremanje trasa odgovarajućom saobraćajnom signalizacijom i opremom, učiniti grad prigodnim za pešačenje dece do škole.

Definisanje putanja za bezbedne puteve do škole će se vršiti u skladu sa propisima, potrebama i sugestijama prikupljenim od dece, roditelja i predstavnika škole. 

Cilj ove studije je da se izvrši analiza optimalnih trasa, proces utvrđivanja trasa i načina obeležavanja bezbednih puteva do škole, te osmišljavanje sadržaja za prigodne školske radionice gde će deca ovladavati bezbednim i održivim načinima kretanja.

PREDMET STUDIJE

Predlog procesa utvrđivanja trasa i načina obeležavanja bezbednih puteva do škole, te osmišljavanje mera za proces obrazovanja ponašanja dece i roditelja u saobraćaju

SADRŽAJ STUDIJE

  • Predlog kriterijuma za proces utvrđivanja bezbednih puteva do škole.
  • Predlog načina obeležavanja bezbednih puteva do škole odgovarajućom horizontalnom i vertikalnom signalizacijom, kao i saobraćajnom opremom.
  • Realizacija celokupnog procesa uvođenja bezbednih puteva do škole na dve konkretne škole (izbor škola se vrši u saradnji sa investitorom).
  • Organizovanje ankete dece, roditelja i školskog osoblja o načinu kretanja, trasi dolaska u školu i bezbednosti dece u saobraćaju( najmanje 50 anketiranih po školi ).
  • Definisanje sadržaja anketa.
  • Prikupljanje predloge dece, roditelja i školskog osoblja o trasama bezbednih puteva do škole kao i načinu njihove opremljenosti.
  • Utvrđivanje vidova putovanja dece, roditelja i školskog osoblja u školu (pešice, javnim prevozom, automobilom i dr.) i zašto se koristi taj vid putovanja.
  • Izrada saobraćajnih projekata obeležavanja i opremanja bezbednih puteva do škole. 
  • Definisati način evaluacije projekata bezbednih puteva do škole. Obuhvatiti aspekt bezbednosti i načina kretanja.
  • Definisanje sadržaja za organizovanje prigodnih školskih radionica (časova na ovu temu).

POSTUPAK PRI REALIZACIJI STUDIJE

  • Identifikacija najugroženijih osnovnih škola
  • Istraživanja o načinu, putevima kretanja i bezbednosti dece u
  • odabranim osnovnim školama
  • Analiza ulične mreže
  • Anketa dece
  • Prikaz saobr. nezgoda
  • Anketa roditelja
  • Identifikacija opasnih mesta i ponašanja dece u saobraćaju
  • Terenska istraživanja
  • Anketa nastavnika
  • Definisanje mogućih dečijih staza i osnovnih mera njihovog uređenja
  • Dodatna terenska istraživanja
  • Evaluacija BPŠ
  • Promocija BPŠ
  • Uređenje bezbednih puteva do škole

REALIZACIJA PROJEKTA

  • Izvršiti prikupljanje podataka od predstavnika lokalne uprave, direktora škole, nastavnika i članova saveta roditelja o stanju bezbednosti dece i nezgodama
  • Izvršiti anketiranje roditelja i nastavnika i učenika
  • Snimiti postojeće stanje saobraćajne signalizacije 
  • Snimiti postojeće stanje dinamičkog i stacionarnog saobraćaja
  • Izvršiti kategorizaciju puteva prema opterećenosti pešačkim tokovima
  • Snimiti elemente tehničko-eksploatacionih karakteristika ulica i opreme u široj zoni škole
  • Analizu opasnih mesta i pojava
  • Obrada i analiza prikupljenih podataka
  • Utvrđivanje trasa bezbednih puteva
  • Odabir mera koje treba sprovesti, odnosno rešenja koje treba implementirati
  • Izrada preliminarnog grafičkog i tekstualnog dela projekta
  • Izrada radne verzije projekta i predaja naručiocu
  • Prezentacija radne verzije projekta i dobijenje sugestija za eventualnu korekciju
  • Usvajanje projekta od strane naručioca
  • Izrada i predaja konačne verzije projekta

SADRŽAJ PROJEKTA

Opšti deo

  • Projektni zadatak
  • Rešenje o imenovanju odgovornog projektanta
  • Licenca odgovornog projektanta saobraćaja i saobraćajne signalizacije (licenca broj 370)
  • Overena izjava odgovornog projektanta da je projekta urađen u skladu sa važećim standardima, Pravilnicima, Zakonima i podzakonskim aktima koja se odnose na projekte saobraćajne signalizacije

Tehnički deo

  • Analiza lokacije osnovne škole
  • Analiza i ocena postojećeg stanja saobraćajne infrastrukture
  • Analiza i ocena postojećeg stanja saobraćajne signalizacije
  • Analiza i ocena postojećeg stanja dinamičkog i statičkog saobraćaja
  • Predstavljanje rezultata anketa
  • Kategorizacija puteva o opterećenosti pešačkim tokovima
  • Predlog trasa za bezbedne puteve do škole
  • Specifikacija, predmer i predračun opreme i radova
  • Situacioni plan postojećeg stanja
  • Situacioni plan stanja sa predloženim merama
  • Grafički detalji
  • Simulacija pojedinih predloženih rešenja
  • Prilog, zaštita na radu
  • Prilog, tehničke karakteristike predložene opreme